måndag 23 januari 2012

A Very Harold & Kumar 3D Christmas (2011)

Detta är den tredje filmen om vännerna Harold och Kumar. Kanske har du som jag sett och skrattat åt de två tidigare, Harold & Kumar Go to White Castle (2004) och Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008). Då kan du skita i den här filmen. Hur den kan ha 7.0 på IMDB är ett mysterium.

Det har gått ett par år sedan den senaste filmen. Harold och Kumar har glidit isär. Den ena är gift, den andra röker på och låter bli att städa. Och så är det jul och det ena leder till det andra och givetvis slutar det med att de två vännerna hittar tillbaka till varandra. Jag tycker det är så självklart att jag kan skriva det utan att spoila. Filmen går till stor del ut på att klämma in så mycket 3D-effekter som möjligt och jag som såg den utan 3D-utrustning tyckte bara det var töntigt.

Kort sagt är den här filmen onödigt tramsig och i mitt tycke hade de kunnat låta bli att göra den. De två tidigare filmerna är också lite larviga men de har sina stunder. Denna film hade egentligen bara en scen där jag drog på munnen, och det är givetvis svårt att inte le när man ser Danny Trejo i en stickad tröja med en julgran på.

Betyget för filmen blir självklart en etta och jag tycker ni kan se de två tidigare och hoppa över denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar