söndag 18 september 2011

The Perfect Host (2010)

John Taylor har rånat en bank. Nu är han på flykt från polisen, blödande. Han hamnar utanför Warwick Wilsons hus och lurar sig in genom att låtsas vara en vän till en vän, rånad på bagade och pengar när han ankom LA. Warwick håller på och förbereder en middag för sina vänner och allt måste vara perfekt.

Vi vet alla att John är den onda skurken och Warwick det oskyldiga offret. Nej, nej, nej. Allt vänder. Warwick visar sig vara någon helt annat än vad jag och John trott vid första anblicken och filmen utvecklas till något mycket intressantare än jag först trodde.

David Hyde Pierce är riktigt, riktigt bra i denna film som har ett långsamt tempo men ändå fängslar mig totalt. Twist på twist och hur skulle jag kunna ogilla det?

Som ni säkert märkt har det blivit glest här på bloggen. Jag har sett en hel det filmer men inget som jag orkat skriva om. Jag har tappat bloggnistan lite, men vissa filmer är så bra att jag faktiskt får ta mig i kragen och anstränga mig lite. Den här filmen är en sån. Den är långsamt men fängslande och jag gillar den skarpt. Betyget blir fyra middagsgäster.

5 kommentarer:

  1. Härligt Kitty att du åter tipsar om film. Denna kommer genast upp på min "att se"-lista. Yngre brodern Crane är en favorit. Egentligen gör du helt rätt, man ska kanske bara skriva om filmer man gillar?

    SvaraRadera
  2. Även jag blir grymt sugen på att se den här filmen nu, Niles Crane är en secret crush för mig. Torr och söt samtidigt, precis som det perfekta dessertvinet :)

    SvaraRadera
  3. Kul att jag kan inspirera er! Jag funderar på att göra mikrorecensioner på filmer jag inte orkar skriva mycket om, så jag ändå kan ha koll på vad jag sett.
    Gällande Crane måste jag erkänna att jag aldrig sett ett helt avsnitt av Fraiser så för mig var det första gången jag fick avnjuta David Hyde Pierce, och jag njöt!

    SvaraRadera
  4. Underbart sublim blinkning åt Frasier där, Fiffi. Dessertvinet.

    SvaraRadera
  5. Nuså, nu är den sedd. Recension kommer vilken dag som helst :)

    Och du, om du har ett par veckor av ditt liv ledigt någon gång, köp Frasier på DVD-box och plöj den. Det är en MAKALÖST bra serie! :)

    SvaraRadera