torsdag 30 december 2010

Saw 3D (2010)

Jigsaw dog för flera filmer sedan och nu finns det stridigheter mellan de som tidigare hjälpt honom, och som fortfarande lever. Största rivaliteten är mellan Jigsaws änka (fast var de inte skilda?) Jill Tuck och polisen och medhjälparen Mark Hoffman. Bobby Dagen är en man som skivit en bok om hur han överlevde Jigsaws fälla. Har han verkligen det?

Handlingen är fortfarande svag och jag känner att jag verkligen är less på detta nu. Filmen är gjord för 3D men jag såg den hemma. Och visst, jag missade väl effekten av en del flygande grejer men det känns som jag kan leva med det. Fällorna är riktigt bra i alla fall, jag satt flera gånger och vred mig av obehag och kikade mellan fingrarna.

Bra fällor, svag handling och jag undrar: var det verkligen den sista filmen? Jag hoppas det, för ämnet känns tömt. Betyget blir en tvåa i betyg och ett upprepande av mitt Saw-mantra: ni skulle ha slutat efter tredje filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar