torsdag 8 december 2011

Första bandsläppen till intressanta festivaler 2012

Ja men så där då!
 
Getaway Rock Festival släppte Nightwish, Ministry, Raubtier och Anathema som första band. Ett från önskelistan där. Och biljetten är ju redan köpt.
 
Metaltown drog till med Lamb of God, Marilyn Manson, Killswith Engage, Within Temptation, Anthrax, Sabaton, Trivium, Vader, Devildriver och Skeletonwitch. Två från önskelistan och ett (Within Temptation) som jag hade glömt att önska mig.
 
Jag måste dock säga att priset för Metaltown är lite avskräckande. De rabatterade biljetterna kommer att kosta 1450 SEK och då är det två dagars festival. Getaway betalade jag 999 SEK för och det är tre dagar. Jag vet inte MT, vet inte om ni är värda det... Hade nog velat ha två bra band till, två jag kan tänka mig att betala för att se som headline (en spelning 300 spänn, fem spelningar 1500 spänn. Alltså fem schyssta band och det är lönsamt).
 
Men jag har ju sagt att det vore nice med ett festivalår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar