fredag 30 mars 2012

Jag vet att det är otroligt tyst här. Jag har inte hunnit. Vet inte när jag såg en film senast. Vet inte när jag såg en spelning som inte var jobb. Men det är ok.

Jag har alltså bestämt mig för att satsa på musikfotandet på allvar. Plåtade vänners band i början av februari, träffade en vän till dem som undrade om jag ville plåta hans band någon vecka senare. Tackade så mycket. Köpte ny utrustning för min gamla kamera fixade inte dessa förhållanden. Mailade arrangören och frågade om tillstånd. Det visade sig vara en tävling med en massa delar. Arrangören frågade om jag ville vara deras fasta fotograf i Göteborg under tävlingarna. Jag tackade ja. På två veckor plåtade jag 50 band. Det var galet men roligt.

Den gångna helgen plåtade jag ett band live på fredagen, ett på lördagen och på söndag eftermiddag plåtade jag en recording session. Sedan har det varit bildbehandling till och med torsdag. Gissa om tiden springer iväg.

Närmast väntar dock äventyr av annan sort. Onsdag morgon bär det av på semester. Då ska jag äta, dricka, shoppa, äta lite mer och plåta neonljus och joshua trees.

Vi får se om bloggen vaknar till när jag kommer hem. Mina bilder finns iaf för beskådande HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar