fredag 3 februari 2012

All Good Things (2010)

Jag har påbörjat en långsam Gosling-bonanza. Tänker se (nästan) allt han gjort. Nästa film på listan blev All Good Things med Kirsten Dunst som också är (eller har varit iaf) något av en favorit.
Det handlar om David Marks (Gosling) som misstänks för att ha mördat sin fru Katie (Dunst) när hon försvann 1982. På IMDB står det "truth is eventually revealed". Jag kan för allt i världen inte komma på vad som kom fram. Då hade jag tappat fokus på filmen för länge sen. Jag satt hela tiden och väntade på en twist, på att det skulle börja hända grejer! Det gjorde det inte. Jag kan gilla långsamma filmer men då måste de fängsla mig. Det gjorde inte denna.

Så här några dagar efteråt är det inte mycket jag minns. Inte mycket alls. Jag är ledsen, men detta hamnar på botten i Gosling-högen. Jag kan inte komma på nåt bra alls med den. Totalt menlös. Enda anledningen till att jag såg klart den var att den nya soffan vi har är så in i bomben skön att det hade varit döden att resa på sig och stänga av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar